Alla inlägg under december 2007

Av Jessica - 15 december 2007 13:53

Vad ska man göra idag då??!!!!!  hmmmmmm...lite rastlös....

Av Jessica - 14 december 2007 22:34

Var på ÖF på morgonen...blev lite prat som vanligt innan Mollans  favoritsånger började...hon älskar musik den här damen...och vem gör inte det...hihi...sen lussefika...vi blev bjudna (endast 5 kr) på lussebulle och pepparkakor och så kaffe förstås...sen hördes det sång och in kom fröknarna som lucia, tomte och tärna...de var jättegulliga och fint sjöng de oxå...hihi...gissa om de små tyckte om detta :)...tittade med stora ögon...himla trevligt...(fick ju inte se något luciatåg igår LIKSOM...) sen hem och fixa iordning de sista julkorten som jag gjort själv...blev fina faktiskt (om man får skryta)...man får passa på medans den lilla sover...nu har karl åkt till jobbet...hoppas han får en lugn natt...brukar va ganska stökigt på fredagarna...ses imorn goding...nattinatt alla nattugglor

Av Jessica - 14 december 2007 20:41

Ursäkta men jag tryckte bort din adress...tänkte jag skulle skriva till dig angående adressen till tomten (kolmården du vet)...skriv igen...GOD JUL alla där ute i mörkret...snart kommer tomten ;)

Av Jessica - 13 december 2007 22:28

Var och gratulerade mamsén som fyllde år...hon fick ett foto på Molly inramat förstås, en nesesär och en Amarylis...och av Anders fick hon en mobil...värsting...vilken karl hon har...jättekul att det var en som man kan skicka mms till och att hon själv kan ta bilder och skicka till mig...hihi...tyvärr kunde inte Helén följa med men hon hälsade så mycket...saaankta lucciiiiiaaaaaa

Av Jessica - 12 december 2007 20:54

Började dagen kl. 8.00 med en räksmörgås (jobbet bjöd)...MAN TACKAR...sen efter avslutat kackel var det APT...lärorikt eftersom jag inte varit på 1 år...och sen bar det av med buss Stockholm...började med mat på ODD fellows...blev en Wallenberg med tillbehör...MUMS...kaffe på de med en liten chokladbit, många ;)  sen bar det av till Polismuseét...väldigt intressant men synd bara att vi inte kunde få en guide (för sent ute när det beställdes) men man kunde ta sig igenom det ändå...trodde det skulle vara större bara...han visst med en 45 minuter i gamla stan oxå...hihi...sen hemfärd...kul dag med jobbet...ses snart...ska visst jobba den 27-28/12...hoppsan så det kan gå...kramizzzzz

Av Jessica - 11 december 2007 20:44

Först kom Annelie och Anton hit på besök...blev en liten tur med de små (lite kallt) men ändå skönt och komma utanför dörren...jag har slarvat lite med det nu (FYYYY)...sen när vi kom in i värmen igen blev det sallad som jag hade förberett...räkor, krabba och kyckling...GOTT...efter kaffe förstås och pepparkakor som Annelie och Anton Bakat...hihi...väldigt goda måste jag säga...Anton blir nog bagare när han blir stor ;)...prat han vi oxå med...sen var det hemfärd...för mig blev det raka spåret in till "stada" där jag skulle träffa mamma för att köpa kläder (julklappar) till Mollan...hade ju en kupong på 25 % på hela köpet och det måste man ju utnyttja :)...hittade ju hur mycket som helst och billigt blev det ju oxå...TACK FÖR DET...sen skjusade jag hem mamsén för att bege mig till innestada där jag skulle träffa lillgumman Helén...fika var temat...ville fika på Te och kaffekompaniet men de hade så dåliga öppettider...hmmmm...det är ju så mysigt där och vilken god kaffe latte och choklad de har där sen...efter ett litet letande efter fik hittade vi äntligen ett...blev Skafferiet...myzigt där med...och trevligt sällskap...kan det bli bättre...hoppas vi ses snart igen gumman...kanske IKEA innan jul...vem vet ;)...kram på er alla "tomtar" (för de mesta av befolkningen är väl ute och handlar julklappar kan jag tänka)

Av Jessica - 9 december 2007 23:10

inte mycket...skulle hämta bilen i stan så då tänkte jag passa på och hälsa på Helén...ringde hem...inget svar...ringde till mobilen...det vissade sig att de var i finspång m hockeyn...så det blev inget besök där tyvärr...ringde nästa...mamsén...inget svar hemma...hmmm...det är ovanligt för de brukar nästan alltid va hemma...prövade nallen...de var iväg och gjorde några ärenden på ingelsta...hemma om två timmar...hmmm...då ringde jag "kimstad" HEMMA...så det blev en sväng dit m Mollan...fick fika och sen efter tog vi en promenix...skönt och komma ut lite...gick förbi Maria och hämtade upp lite leksaker till Mollan (skulle slängas annars) ett jättefint fisher price kök...kostar ju skjortan annars juuuuu...499 kr och då var det extrapris...TACK Maria och Anders att ni tänkte på Mollan :) fick lite mat hemma hos Marita och Rolle oxå...mums...sen lekte vi lite på golvet m Mollan...klockan blev visst plötsligt 18.00 och det var dags att åka hem för att natta den lilla damen...gick himla bra så det blev och ringa en sväng till Annagumman...pratade i en halvtimme...hihi...sen han jag visst m och spela lite nintendo (Magnus skulle sälja det) det älskade man ju när man var mindre...NU MED ;)   nu är visst tvättmaskinen klar...äntligen...hänga upp och sen hoppa i sängen för natten (tror jag) lite NINTENDO till kanske ;) kramizzZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Av Jessica - 8 december 2007 23:43

Var bjudna hem till Henrik och Jenny idag...blev grillat och ugnsbakade rotfrukter, tzatziki och grekisk sallad...säger bara : VILKEN MÄSTARE DU ÄR PÅ OCH LAGA MAT HENRIK ;) supergott...blev lite prat vid bordet...barnen höll oxå låda...sen flyttade vi över till soffan...blev kaffe och lusse bullar...och så glögg förstås...whisky blev d visst m...hoppsan...två kvällar i rad Jessica...hur ska detta sluta ?! näävars...så illa är det inte...hihi...nu ska jag "krypa" tills sängs...är lite sliten från igår oxå så det behövs nog sovas lite till...NATTINATTT på er alla nattugglor som mig ;)

Presentation

Omröstning

Har ni haft sol på er ledighet?
 ja
 nej
 lite
 från och till

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards