Alla inlägg under juni 2008

Av Jessica - 19 juni 2008 21:47

för vilket vädet...inte många soltimmar idag inte...bara att dra täcket över huvudet...och ont i magen har man haft oxå...puhuuu


Men imorn är det midsommar...ska bli trevligt...långbord med vänner och bekanta...alltid lika kul...hoppas det blir jordgubbstårta oxå :)


Grillat blir det på kvällen...har fixat iordning kycklingen i vitlöksmarinad och tzatzikin är klar...gott ska det bli...längtar redan


små grodorna, små grodorna...är lustiga att se ;)   jaaaa verkligen...hihi


men huvudsaken barnen har roligt...


GLAD MIDSOMMAR önskar jag er alla

Av Jessica - 18 juni 2008 21:24

på en dag är ju aldrig fel...


Först träffade jag Linda som jag inte träffat på ett tag...och Anna förstås (hon sov ju hos mig) så det blev en sväng till Te och kaffekompaniet...kaffe latte...MUMS...satt och pratade en stund...för man har ju mycket och ta igen när man inte ses så ofta nuförtiden...


efter det så han jag och Anna med en sväng på stan för att sedan träffa Annelie som stod och väntade utanför sitt jobb...


Blev en tur till bageristugan (tror det hetter så) som ligger i nya knäpppingområdet...är ju så mysig där med alla affärer och fik mm...så där blev det en ost och skinksallad och till efterrätt en STOR kanelbulle som jag och Annelie delade på...


Blev faktiskt en tur ner på stan igen för att göra av med lite mer pengar ;) de ska ju rulla...va annars ska man göra med dem...hihi


Blev en lyckad dag...


kram alla vänner

Av Jessica - 17 juni 2008 21:31

en sväng med Mollan medans Magnus var på möte på jobbet...Carolin och Jonathan var hemma så då fick man träffa dem oxå...är ju inte var dag...förr när man bodde i stan så var man där jämnt...såg på film och somnade i soffan ibland...städade och möblerade om hemma hos Helén titt som tätt eftersom jag tyckte det var så kul...men var har den energin tagit vägen nu förtiden ??!!!


Vi tog en sväng ner till lekparken med barnen och sen en statstur...b la kaktusplanteringen som de höll på med för fullt...


när vi var påväg upp till lägenheten möte jag Maria och Maja där (hennes mamma bor ovanför Helén) så vi byte några ord...har ju inte sett Maja på ett tag så det var kul,  Maria träffar jag ju varje dag på jobbet nuförtiden :)


Magnus kom och hämtade mig strax efter 18 och då åkte vi till Coop för att köpa en gungställning som var på annons...och så ringde Anna...hon undrade ifall hon kunde komma på kvällen och sova över...hihi...man måste ju utnyttja tiden till max när hon är hemma...


han med och baka GI-bröd innan hon kom...det var slut i frysen...


Anna kom vid 20 så då åkte vi och hyrde en riktig tjejfilm och köpte grönsaker och chips...är det fest så är det ;)


Gjorde iordning dip och fixade iordning grönsakerna....


FILMDAGS :)


klockan blev visst 01.00 innan man kom i säng...men det var det värt


Tjingeling




Av Jessica - 16 juni 2008 21:20

börjar idag...och hela 8 veckor framåt :) kan det bli bättre...synd bara att vädret är som det är...MEN det är ju midsommar snart så vad hade man räknat med...hihi...brukar ju lixom vara så då...REGN...SOL...REGN...och så lite SOL igen...


det märks att man är ledig för jag är sååå zzzZZZZZzzzzzzZzzzzzzzzzzzz


Anna är hemma denna vecka så då får man träffa henne lite :)


Tjingeling

Av Jessica - 3 juni 2008 21:13

Idag kom skattepengarna...lite chockad faktiskt att de kom redan. Visste ju att de skulle komma innan midsommar...men inte så här tidigt...men jag klagar inte över det...hihi...så nu kan man spara lite och även shoppa en del ;)


Nu är min vän Anna hemma från Trollhättan så det blir några dagar att umgås...men imorn ska hon till STKLM...men fredag och lördag ska vi nog hitta på lite bus :)


Ska ut med jobbet och äta imorn på Fiskemagasinet vid knäppingsborg...de säger att det är himla god mat där så imorn blir det upp till bevis...måste pröva deras fisksoppa för den sägs visst var mumsig...


Idag har jag varit och hälsat på s-far och s-mor i Kimstad efter jobbet...M och M var redan där så då får man passa på och umgås hela familjen...så det blev fika och på kvällen grillat som övriga dagar nu på sommarn :)


Efter maten och lite prat åkte jag in till stan igen för att handla MEN jag var visst inte den enda som tänkte så...brukar vara lugn på kvällarna MEN jag hade ju glömt att det är studenten denna vecka och då ska det ju inhandlas både det ena och det andra...kommer ju ihåg själv hur det var :)


Magnus och Mollan var kvar en stund till i Kimstad...skulle visst hälsa på grabbarna som tränade fotboll..han har ju varit en trogen spelare där så han måste ju kolla till så det skötter sig på plan ;)


Det var ju faktiskt där som Magnus och jag träffades ;) det kommer jag ihåg väl...hihi...jag, Maria och Helén var ofta och tittade på fotboll...tänka sig att man fick med Helén oxå hon som älskar fotboll...hihi...men ögongodis är ju aldrig fel ;)


Kram och gonatt

Av Jessica - 2 juni 2008 19:56

PUHUUUUuuuuuu....SKÖNT ATT VARA HEMMA FRÅN JOBBET...för vilken dag det varit...MEN nu är det bara TVÅ veckor kvar...eller 8 dagar för att vara exakt...TJOHOOOOooooooooooooooo


SKA BLI SÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååååååå


SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNNNnnnnnnTTTTTttttt


LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNNnnnnnnnnGGGGGgggggggggtttttttttttttt
aaaaaaaaarrrrrrr




Av Jessica - 1 juni 2008 17:03

1 juni och då börjar sommaren...hihi

 Strålande sol har det varit idag alltså en bra start på sommar 2008...


Vad har man hunnit med idag då...????


Jo


Solat lite


Plockat av rabarber och rensat lite ogräs, vadå?? finns det sånt!!!???

(karln klippte gräset och vattnade buskarna)

och Molly busade vid min sida ...


gjort GI-bröd och medans ugnen var varm passade jag på och göra en rabarberpaj...alltid bra att ha i frysen om oväntade gäster kommer ;)


Hemmagjord rabarberkräm blev det gånger två...i den ena blandade jag i lite banan...det sägs att det blir extra gott då ;)


Magnus stod för maten idag...korvstroganoff med ris och makaroner med stekt korv...


Nu är M iväg och ser fotboll hos Richard och efter det blir det träning för hans del...match imorn...undra om man ska se den kanske om vädret tillåter och om man inte är allt för trött efter måndagskvällen på jobbet...för nu har det börjat...puhuuuuu...högsäsong


MEN det är ju inte många veckor kvar tills man är ledig och då i hela 8 veckor...KAN DET BLI BÄTTRE...hihi


Nu ska det äta´s rabarberkräm med mjölk :)


Molly????!!!


Kramiz








Presentation

Omröstning

Har ni haft sol på er ledighet?
 ja
 nej
 lite
 från och till

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards