Alla inlägg under december 2007

Av Jessica - 31 december 2007 21:00

Först var vi och lämnade lilla Mollan hos sin mormor...vi skulle ha en barnfri kväll...hihi...sen bar det av till Jonas och Jenny...först när vi kom så blev det en välkomstdrink...jag valde och köra så för mig blev det en utan alkohol...SKÅL och välkomna!!!! Sen var det dags och sätta sig vid långbordet som var jättefint dukat...Jenny kan det där :) och vi blev många oxå...16 st vuxna...lite knytis oxå...lättare så...men maten fixade J o J för endast 100 kr per skalle...blev först förätt som bestod av en räkcocktail med melon och smak av vitlök...gottis...som huvudrätten blev det oxfile, potatisgratäng med sparris och sallad...jamijami...klockan var nu 19.30...och jag förstod att jag skulle missa grevinnan och betjänten...F..N...jag som ALDRIG missar den på nyårsafton...men man kan ju inte bara lämna bordet när man fått in maten precis...lite ofint kanske...JAAAA....men men jag överlevde...efterrätten hade jag ju gjort så det blev en form av pannacotta med passerade hallon uppepå....supergott är det iallafall...DET tyckte ALLA...hihi...Finsk snapsvisa blev det oxå...översatt till svenska så här : knatte, fnatte, tjatte, kalle och kajsa :) enkel och komma ihåg...MYCKET prat brukar det ju oxå bli på fester...och turnering i bowling...WII...oj oj oj säger jag bara...vilka olika stilar det kan bli då då ;)....klockan bara rusade iväg och sen var det dags och gå ut i det KALLA vädret för att skåla och skjuta upp lite raketer...PANG, Skål...GOTT NYTT ÅR....och imorn börjar mitt "nya" liv...jag börjar visst och jobba efter att varit "ledig" i ett år...men det känns ganska OK...natti natt alla glada :) 

Av Jessica - 30 december 2007 23:40

Eftersom vi varit sjuka i julhelgen (förutom på julafton) så firade vi lite med min mamsen och Anders idag...de kom hit vid två tiden cirkus...blev lite glögg och pepparkakor till och börja med...sen PAKETÖPPNING...Molly fick en jättestor nallebjörn...TROR du någon blev glad när hon såg vad som var i paketet ;) ...sen blev d myz pyz med nallen sin...vi fick ett presentkort på IKEA...(vi skulle ju inte ha något mamma juuuu??!!!) så nu Helén kan vi åka snart...(F..N att man börjar jobba nu då)...får väl bli någon helg då :)


Tomtegröt med skinksmörgås blev det sist av allt...JAMI JAMI


lite tända ljus och småprat är ju aldrig fel...


SKÅL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Jessica - 29 december 2007 23:47

Var hemma hos Helén först...det blev både vin, "aphjärna" och aprikoslikör...vilken blandning...efter nån timme kom det bästa av kvällen..."Heléns" trubadur Christofer...F..N den killen kunde verkligen höja upp stämmningen...och vilka låtar sen...älskar gitarr...får nog kanske börja spela själv någon gång...så det blev några timmar sång med några glas till :) hihi...sen utgång...men det var väl sådär...det var massor av konstiga människor ute...man undrar verkligen vilken plannet de kommer ifrån ibland...eller vad de tar för att bli så...hmmm..men vi hade kul på dansgolvet iallafall...och lite ögongodis fanns det ju oxå och det är ju aldrig fel...klockan blev visst 03.00 innan vi kom hem iallafall till Helén för vi sov där både Anna och jag...lite svårt att ta sig hem annars ju....lite dyrt med taxi..man är ju inte gjord av pengar direkt LIKSOM...nu väntar kudden...NATTINATTIZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz

Av Jessica - 28 december 2007 22:17

känns mycket bättre idag...YES...börjar nog äntligen bli frisk...ska ju ut imorn så då j...ar måste man vara frisker juuuuuuuuuu....TJOHOOOOoooooo



Av Jessica - 28 december 2007 22:09

Blev lite tjejsnack, musik och tv:e denna kväll...te oxå...och rostat bröd...eftersom jag inte kunnat äta sen den 25:e (vinterkräkan)...blev visst lite godis oxå senare på kvällskvisten...och lite clemisar...alltid lika gott :) imorn blir det utgång med Anna och Helén...ska förfesta lite hos Helén innan och sen blir det antagligen Bomull...ska bli kul eftersom det var ett tag sen vi var ute tillsammans...hihi...TJOHOOOO...och SKÅL alla glada...

Av Jessica - 27 december 2007 22:16

lite feber...men matt i kroppen...ingen matlust...ska det vara så här...HATAR och va sjuk...tur att man inte är det så ofta...

Av Jessica - 26 december 2007 22:15

dålig värre......feber....ingen matlust...sängen hela dagen...SUCK

Av Jessica - 25 december 2007 17:43

Natten till den 25:e insjuknade man i vinterkräksjukan...JIPPI...har väl haft roligare om man säger så...fick stanna hemma och ligga till sängs hela dagen när alla andra hade muz pyz med klappar och glögg...missade julklappsracet som vi ALLTID brukar ha hos Sofia och Stefan...och snacka om att man blev "HET" denna dag...ENDAST 39 grader i feber..och jag som har undertemp annars så då kan ni kanske förstå hur dålig och SYND det var om lilla mig...och ALLA andra hade kul ute på krogen...tror ni att man tyckte synd om sig själv då eller!!????? det var den dagen.....kan bara bli bättre nu....

Presentation

Omröstning

Har ni haft sol på er ledighet?
 ja
 nej
 lite
 från och till

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards